Sunday, November 30, 2014

Heyyyyyaaa!
Today's post is super different of the others. Weeks ago I was selected by one girl to the Liebster Award!
I was waiting for the right time to respond, until several other girls also selected me, so I decided, today was the day ihihi. The intention of this tag is to people get to know other blogs (with 200 less followers).
The girls who selected me were:
Andreia and Emely from Lovely Things
Catarina Bento from Classy Girl
Lara Costa from I Love Girly Things

Rules: 
- Answer to every question
- Refer the blog who selected you
- Nominate 11 to 20 bloggers with less then 200 followers
- Can't nominate of selected you
- Inform the bloggers who you selected
- Create 10 questions to the bloggers you selected

As the girls who selected me were 3, I have a looooot of question to answer, so let's begin!



Andreia and Emely's questions:

1. What's your biggest wish in life? O que mais desejam da vida?
That the love of my life stays with me forever. Que o amor da minha vida fique comigo para sempre 

2. 3 things you most love to do. 3 coisas que mais gostam de fazer?
Being with my baby, listening to music and drawing. Estar com o meu bebe, ouvir musica e desenhar

3. What's the worst thing a person can be? Qual é a característica que menos gostam nas pessoas?
A liar. Um mentiroso.

4. A product you recommend? Um produto que recomendam?
Facial cream, raspberry extract from Babaria. Creme facial, extrato de framboesa da Babaria.

5. Do you like our blog? Gostas do nosso blog?
Yes. Sim

6. Which career would you like to have? Que profissão gostam de ter?
Something in the area of art. Like tattooist!! Algo na área da arte. Como tatuadora!!!

7. Why did you decide to create a blog? Porque decidiste criar um blog?
Because I love fashion and photography, so I decided to share that passion with the others!
Porque amo a moda e a fotografia, por isso decidi partilhar esta paixão com os outros!

8. What are the post's you most like to see? Quais são os post's que mais gostas de ver?
I love to see the fashion blogs, specially the post's that share their outfit's. 
Eu amo ver os blogs de moda, principalmente os post's em que partilham os seus "outfit's".


9. What's your favorite food? O que mais gostas de comer?
I guess I could say that one of my favorite food is tuna and pasta!!!!
Acho que posso dizer que a minha comida favorita é atum e massa!!!!

10. Do you do sports? Which one? Fazes algum desporto? Qual ?
No. Não


Catarina's questions:

1. What are your essentials in the closet? Os teus essenciais no armário?
I guess my simple black jacket and my black skinny jeans. 
Acho que o meu casaco preto simples e calças pretas

2. What do you bring in your wallet? Que é que levas na tua mala?
My purse, my home keys, my phone, my "doraemon pocket" as I call it which brings all of my essentials, like a little cream, a lip balm and stuff like that.  
A carteira, as chaves de casa, o telemovel, a minha "bolsa do doraemon" como eu lhe chame, que traz todos os meus essenciais, como um pequeno creme, um baton hidratante e assim.

3. Do you like your laugh? Gostas do teu riso?
Ahahah , not really. Nem por isso

4. What hairstyle you wear most? Penteado que usas mais?
Nothing, just simple untied hair. Nada, apenas o simples cabelo solto.

5. Favorite colors and patterns. Cores e padrões favoritos.
Black and Teal Blue and Checked (like for shirts). Preto e azul "teal" e aos quadrados (como para as camisas)

6. Short or long hair? Cabelo curto ou comprido?
Now, I have short, but I which I had it long. Agora tenho-o curto, mas queria que fosse comprido!

7. Long or short nails? Unhas compridas ou curtas?
I really don't care about nails, i just don't like them to break. Eu sinceramente não quero saber das unhas, só não gosto que se partam.

8. Favorite magazine. Revista favorita.
I don't read magazines. Eu não leio revistas.

9. Topic you most like to read in a blog. Tema que mais gostas de ler num blog.
Fashion. Moda

10. Your inspiration Tua inspiração.
My mom. A minha mãe.


Lara's questions:

1. Say 6 things about you personality. Diz-me 6 características da tua personalidade.
My boyfriend says I'm positive, stubborn, nice, protective, that I like to help and I'm romantic. O meu namorado diz que sou positiva, teimosa, simpática, protectora, gosto de ajudar e sou romântica.

2. What was your point when you decided to create a blog? 
Qual foi o teu objectivo quando decidiste criar o blog?
Answered on other question. Respondi noutra pergunta.

3. What are your favorite things to do everyday as a blogger? 
O que é que mais gostas no teu dia-a-dia como blogger?
humm.. I don't really know, I do everything as I used to do, but when I have a camera with me, it's an excuse to take pics for my blog. humm.. não sei bem , eu faço tudo como costumava fazer, mas quando tenho uma camara comigo, é uma desculpa para tirar fotos para o meu blog.


4. You like to travel? What's your dream destination? Gostas de viajar? Qual é a tua viagem de sonho?
Yes, I love to travel. And my dream destination, hum I don't know, something like Miami or something. 
Sim, eu amo viajar e a minha viagem de sonho, bem não sei bem, algo como Miami ou assim. 

5. What do you thing of the blogger who selected you? O que achas da blogger/blog que te nomeou?
I think she's a sweetheart, I mean, everyone who selected me, are angels, because I never imagined someone would ever notice me. So thank you!! 
Eu acho que é uma querida, quer dizer, todas as que me nomearam são uns anjos, porque nunca imaginem que alguem fosse reparar em mim. Portanto obrigada!!!

6. What's the only thing you value in people? Qual é a característica que mais valorizas nas pessoas?
Their honesty. A honestidade. 

7. What's the biggest gift someone could give you right now? 
Qual é o maior presente que te poderiam dar neste momento?
Bringing my mom back. Trazer a minha mãe de volta.

8. How do you think your future is going to be? Como achas que vai ser o teu futuro?
I don't know, I just want to have my baby on my side! Não sei, apenas quero o meu bébe ao meu lado!


9. If you could, would you change anything in yourself? If you do, what would it be? 
Se pudesses, mudavas alguma coisa em ti? Se sim, o quê e porquê?
I wanted to be skinnier and just a little bit taller. Queria ser mais magra e um pouco mais alta. 


10. What's you biggest passion? Qual é a tua maior paixão?
My perfect boyfriend. O meu namorado perfeito.

11. What's the only thing you don't give up on? Do que é que não abdicas?
The answer of the last question. A resposta à ultima pergunta.

And here are my questions for the selected ones:
E aqui estão as minhas perguntas para os blogs selecionados:

1. Who is the most important person in your life? Quem é a pessoa mais importante na tua vida?
2. What do you love to do in your free time? O que amas fazer no teu tempo livre?
3. What is your blog all about? De que é que é o sobre o teu blog?
4. What is the only thing you can't live without? Qual é a unica coisa que não podes viver sem?
5. What's your biggest fear? Qual o teu maior medo?
6. What do you have to say about your followers? O que tens a dizer sobre os teus seguidores?
7. What do you think about the blog/blogger who selected you? O que achas do blog/blogger que te selecionou?
8. Favorite blog? Blog favorito?
9. Favorite accessories? Acessorios favoritos?
10. Who's your biggest inspiration? Qual é a tua maior inspiração?


Well, it was hard, but it's done. 
Thank you sooo much to select me, so now I'm going to selected more blogs to do this tag.
These are the ones I selected:



7 comments:

  1. Muito, muito obrigada pela nomeação!!

    ReplyDelete
  2. Que fofaaaa, você me escolheu muito obrigaaaa, vou fazer no meu blog!
    Não sabia que você já tinha filho, você parece tão novinha, que jamais acharia!
    Que delícia viver em portugal, queria tentar sair do brasil, aqui está difícil ):

    Beijoos, http://depressed-but-welldressed.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. obrigada :D
      mas eu nao tenho um filho :o

      Delete
  3. Obrigada pela nomeação mas eu já tinha respondido :)
    http://ordinaryfashionblog.blogspot.pt/2014/10/liebster-award.html

    ReplyDelete